Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.12.2010 07:37 - НЕ СТРЕЛЯЙТЕ ПО ЛЮБОВНИКА
Автор: sande Категория: Изкуство   
Прочетен: 19464 Коментари: 46 Гласове:
37

Последна промяна: 10.11.2016 18:30

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

НЕ СТРЕЛЯЙТЕ ПО ЛЮБОВНИКА

 

 

Чух гласа му по телефона и го видях: Атанас. Това, което ме изненада бе напрежението в гласа му и думите: “Чакам те в кафе-сладкарницата отсреща. Слез бързо, че ме застреляха!”

Знам, че обича да се шегува с всичко и по всяко  време, затова не взех думите му насериозно, но този път нещо като че ли наистина не бе наред. Дали не са го уволнили от работа, това е, което си помислих, слизайки с асансьора. Атанас работи в културния отдел на столичен вестник. Около четирдесет годишен, на ръст по-скоро дребен отколкото среден, накуцващ по рождение с  десния крак, недостатък, който като че ли иска да компенсира с пъргавата си походка, но това още повече подсилва природния недъг. Любимата му шега с някои от стажантките във вестника е, когато  описва  някого, да каже: “Как не го познавате, бе? Той има очи сини, почти сиви, мустаци червеникави, лице околчесто, изпито ...”  При което гледа изпитателно реакцията в очите  на младото момиче.  Добър журналист и още по-добър приятел.

- Какво става, бе застреляния, още ли си жив? – започвам с неговата шега.

- Остави се, аз наистина съм застрелян, не ми ли личи? – казва с познатия от телефона преди малко напрегнат глас.

И ми разказва със сериозен тон случилото му се тази сутрин.

- Към  10 часа бях в ДСК, имах работа нещо, бързо свърших и се замислих накъде да хвана, знаеш, че работното време в редакцията е от   2 часа след обед. Тогава се сетих за Маргарита, секретарката ни, тя живее наблизо на “Дондуков”. Звъннах й, тя се зарадва: ”Ела да пиеме кафе", вика. И аз право натам.

Тук му е мястото да кажа коя е Маргарита. Красавица, между 25 и 30 – годишна, всичко у нея е на “шест” – крака, ханш, талия, гърди и походка – на млада пантера. Коса, бухнала като грива на буен кон, лице – по детински нежно, устни - чувствени, глас – сочен и ласкав, събуждаш у мъжете копнежи.Лъчезарна  по излъчване и общителна по характер.  С една дума – няма в редакцията мъж, равнодушен към нея.

- И така, звъня аз на вратата, а отвътре – никакъв звук. По едно време се чуха стъпки, вратата се отвори и се показа ...  тя, ... по пеньоар. “Извинявай,че те посрещам в този вид, туку-що излизам от банята, седни в хола, аз сега ще се пооправя и идвам”. А аз се държа така, че все едно  за мен се е приготвила. “Ей, много харесвам къпана жена – казвам ухилено -  По пеньоар си още по-хубава. Ей, така да ми върви днес – да пия кафе рано сугринта  с къпана  жена, ...  по пеньоар!”

В този момент и двамата погледнахме към вратата. Чу се силен трясък, ...  изпуснал съм  лъжичката, с която разбърквах кафето.... Може да си представиш каква тишина и изумление е настъпило за да проехти този звук ... От изпуснатата лъжичка ... На вратата стоеше като статуя ... мъжа й, ... с пистолет в ръка. Уплашишх се: луд ли е,  откъде изникна така неочаквано, тук ли се е крил някъде или е  бил навън и е влязъл неусетно след мен, това се помислих за секунди.

- А а а тука ли сте? Браво, бе! Аз на работа, а вие тука се къпете, кафе си пиете ... по пеньоар!  - чу се ехидния му глас.

- Кириле, откъде се появи, стресна ни с колегата? – казва изненадано Маргарита и допълва с укор -  И как така влизаш като бандит, с пистолет в ръка?

- Колегата? – язвително и с разкривено от ярост и жлъч  лице  процежда мъжът. За него ли се изкъпа? Да се извиня ли, че ви попречих, рано съм дошъл ...

- Кириле, чакай да ти обясня ... -  опитваше да го спре Маргарита.

- Какво ще обясняваш, като всичко е ясно ..- прекъсва я гневно той.

- Ама, чакай да ...

- Млък, обяснения не искам! – и насочва пистолета ту към  нея, ту към мен – Това ли е любовника, крайно време беше да ми го представиш ... Виждам, с голяяям красавец си ме заменила!

Гледам го – снажен мъж, добре сложен, с купидоново лице, както казва Марио Пузо за Сони Корлеоне в известната книга.

- Отворете прозореца и скачайте! – нарежда той -  Или ...  предпочитате тук да ви застрелям! Като кучета!

- Господине, чакайте да ви кажа ....  опитвам се да се включа в нелепата ситуация.

 - Млък! Ти ли бе мухльо! Ти ли бе нещастник! Не се ли виждаш какво недоразумение на природата си! Оръфляк! До стената! Отваряйте прозореца и скачайте. До три. Почвам да броя: едно ...  две ...

Тук Маргарита рязко застана пред мене ...  като Матросов пред  амбразурата.

- Не докосвай човека! – гневно и решително извика Маргарита. Случайно е тук, случайно. Искаш истината – добре, имаш я ... Изневерявам ти ... Изневерявам ти, ... но не с него ... Погледни го! Мога ли да ти извеверявам с този сакат човек? ... И стар? ... Ти за каква ме мислиш?!

Тук Кирил остана като гръмнат. Гледаше с отворена уста и невярващи очи. Използвах този момент и без нищо да кажа, бързо напуснах жилището им.

- Сега убеди ли се, че съм наистина застрелян. И от Маргарита, и от мъжа й.

 

***

 

След няколко дни се видяхме отново с Атанас. Без да ме чака да го попитам как е завършила тази история той започна: “Още същият ден  в редакцията Мрагарита ме извика настрана и като ме държеше нежно за ръце,  рече: “Извинявай, Наско, извинявай миличък, страшно се срамувам от това, което се случи днес. И през ум не ми е минавало, че може да се случи тази мелодрама, тази жалка история, за която  нямам думи.  Прощавай, мило Насенце и за думите, които казах по твой адрес. Ти си истински мъж и ще ме разбереш: трябваше да го спря по някакъв начин, нали видя, не беше на себе си, беше като някакъв полудял бизон”.

- Не разбирам само едно – защо трябваше да му признаваш, че му изневеряваш? – попитах я.

- Не съм му признала нищо, блъфирах – по същата причина, трябваше да бъде спрян на всяка цена. Нали видя, това му подейства светкавично като леден душ. Изглежда това лекарство  действа на мъжете.

Пак се притисна в мен нежно и още веднъж ми се извини:

- След като ти си отиде го направих на пет стотинки. Как не те е срам – рекох му -  изложи и мен, изложи и себе си ... Как  ще погледна в очите човека? ...Да нахълташ в собствения си дом с пистолет в ръка, ти нормален ли си? ! Как не те е срам да се слагаш по градинките като някакъв сбърканяк и да ме следиш. И защо го правиш, да ти кажа ли? Защото съдиш по себе си. И по твойте Гинки, Малинки и Ангелинки, всичко знам, но съм те оставила – дано се наиграеш ... Но това ти е последното предупреждение. Последно. По... след...  но! ... А с пистолети въобще не си играй, не са за тебе... Истинският мъж извади ли пистолет, стреля с него!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




Гласувай:
37



Следващ постинг
Предишен постинг

1. boristodorov56 - Истинският мъж извади ли пистолет, стреля с него!
07.12.2010 08:43
Хареса ми.
цитирай
2. slavimirgenchev1953 - ))))
07.12.2010 08:47
Супер! Стреля се на месо, иначе си ... вегетарианец!
цитирай
3. smile999 - Хех...
07.12.2010 10:00
Добро утро и светъл ден sande!
Посмях се рано-рано!Обаче мисля, че точно такива мъже, като колегата са истинските, не този с пистолета.
цитирай
4. kosara2008 - !!!:)тенкс,
07.12.2010 10:05
тя тази Маргото, ем убавица ем умница...писана е случката, като гледжосана стомна блести и се пие на глътки живият й смях...поздравление!
цитирай
5. sande - Благодаря ти за Добрата дума
07.12.2010 10:26
boristodorov56 написа:
Хареса ми.


Тя е всичко, от което има нужда самотния човек.
цитирай
6. benra - :-)))
07.12.2010 10:27
истинският мъж не следи щото е уверен в себе си.
Хубаво разказана история!!!
цитирай
7. sande - Да, това е опасна територия ...
07.12.2010 10:28
slavimirgenchev1953 написа:
Супер! Стреля се на месо, иначе си ... вегетарианец!


Стреля се без предупреждение!
цитирай
8. sande - Съгласен съм с теб ...
07.12.2010 10:31
smile999 написа:
Добро утро и светъл ден sande!
Посмях се рано-рано!Обаче мисля, че точно такива мъже, като колегата са истинските, не този с пистолета.


Истинският мъж е Наско, макар и не млад, не красив и ... без пистолет.
цитирай
9. sande - Красиво си го казала ...
07.12.2010 10:34
kosara2008 написа:
тя тази Маргото, ем убавица ем умница...писана е случката, като гледжосана стомна блести и се пие на глътки живият й смях...поздравление!


И точно. Маргото е бижу и е награда за всеки мъж, който го докосне. Та даже и от разстояние.
цитирай
10. sande - Да, да следиш жена си е ...
07.12.2010 10:40
benra написа:
истинският мъж не следи щото е уверен в себе си.
Хубаво разказана история!!!


... обидно и недостойно. А и във висша степен опасно. Тези, мойте "мародери" от Дупница са радикални: "Не требе да се следиме, защото ще се хванеме. И после става лошо".
цитирай
11. sevdabg - Истинския Мъж....
07.12.2010 11:20
В поеми е възпят
за лидер е признат
:))))

Историята ми хареса !
цитирай
12. sande - Благодаря ти, че се отби и че ...
07.12.2010 11:31
sevdabg написа:
В поеми е възпят
за лидер е признат
:))))

Историята ми хареса !


... си харесала историята.

Поздрави!
цитирай
13. razkazvachka - поуката е върховна: Не требе да се следиме, защото ще се хванеме.
07.12.2010 14:20
Поздрави! Надобряваш!
цитирай
14. sherif - За любовниците винаги е напечено.
07.12.2010 14:26
За любовниците винаги е напечено.
цитирай
15. sande - Това е народна мъдрост ...
07.12.2010 14:53
razkazvachka написа:
Поздрави! Надобряваш!


И втората част е важна: И ще стане лошо.

А аз ще кажа: живей и не пречи на другите да живеят!
цитирай
16. sande - Важното е да не стане още по-напечено ...
07.12.2010 14:56
sherif написа:
За любовниците винаги е напечено.


Поздрави!
цитирай
17. анонимен - Здравей!
07.12.2010 15:02
Още се смея...Само така! Ами, по пеньоар и с колегата:))))))))))))
Трябвало е като истински мъж да ги застреля, пък после да мисли.:)))
Весела история. Поздрави!
цитирай
18. creatura - Добре, че не го е накарал да се хване ...
07.12.2010 15:27
Добре,че не го е накарал да се хване за парното:)))....Много е готино и ми напомня за един виц,така че ме развесели двойно.
цитирай
19. sande - Важното е джумбуш да става ...
07.12.2010 15:34
анонимен написа:
Още се смея...Само така! Ами, по пеньоар и с колегата:))))))))))))
Трябвало е като истински мъж да ги застреля, пък после да мисли.:)))
Весела история. Поздрави!


Чул съм, че на старите саби или шашки имало надпис: "Не я вади без нужда, не я прибирай без слава!"

А Чехов казва:" Ако на сцената има пистолет, до края на пиесата трябва да гръмне".
В нашия случай е добре, че не се гърми, защото щеше да стане фарс. Героят е фарсов.
цитирай
20. sande - Да, приятелю, радвам се,че има веселба, а ...
07.12.2010 15:38
creatura написа:
Добре,че не го е накарал да се хване за парното:)))....Много е готино и ми напомня за един виц,така че ме развесели двойно.


... не си скубем косите. Въобще ножът е дървен, пистолетът сигурно е детски.
цитирай
21. sevdabg - Напечено - но изкусително :)))))
07.12.2010 15:47
sherif написа:
За любовниците винаги е напечено.



Поздрави !
цитирай
22. lubara - Поздрави, sande !
07.12.2010 16:04
Този Наско се оказал без вина виновен.
Ами така става, като ако беше работил някоя"сериозна" работа, например да копа с търнокопа, нямаше да има време за губене, за кафенца и за мили оченца!
цитирай
23. sande - Това кафенце му излезе през носа ...
07.12.2010 16:36
lubara написа:
Този Наско се оказал без вина виновен.
Ами така става, като ако беше работил някоя"сериозна" работа, например да копа с търнокопа, нямаше да има време за губене, за кафенца и за мили оченца!


... А страха е голямо шубе.
цитирай
24. mariani - Много
07.12.2010 16:50
забавна история :)
Поздравления
цитирай
25. sande - Благодаря за посещението. Не смея да те ...
07.12.2010 16:57
mariani написа:
забавна история :)
Поздравления


... поканя на едно кафе, виждаш какво става.
цитирай
26. yotovava - Усмивки от мен,
07.12.2010 17:58
посмях се :)))))))
Валя
цитирай
27. sande - Радвам се, че подържаме превантивно здравословния весел климат
07.12.2010 18:19
yotovava написа:
посмях се :)))))))
Валя


Хубава вечер!
цитирай
28. joysii - Според мен съпругът е пълен мухльо. ...
07.12.2010 22:43
Според мен съпругът е пълен мухльо.
Любов и привързаност не се доказват със скандал и пистолет в ръка.
Не харесвам ревнивци.
цитирай
29. sande - Да, мила, хубавец, дон Жуан и ревнивец ...
07.12.2010 22:54
joysii написа:
Според мен съпругът е пълен мухльо.
Любов и привързаност не се доказват със скандал и пистолет в ръка.
Не харесвам ревнивци.


Плаче за рога. Ще му отиват. Но има достойна и знаменита жена.
цитирай
30. bapha - и аз съм застрелян...
08.12.2010 06:37
от история... много хубаво
цитирай
31. sande - Благодаря за посещението
08.12.2010 09:14
bapha написа:
от история... много хубаво


Поздрави. Хубав ден!
цитирай
32. masterpiece08 - Ааа, Санде, и това ли е истинска и...
08.12.2010 19:25
Ааа, Санде, и това ли е истинска история?;)))))
Чудя й се на Маргото как ще живее после с този мъж??!!
Но пък хубаво си го разказал ...
Поздрави!
цитирай
33. sande - Да, историята е истинска, познавам хората ...
08.12.2010 21:02
masterpiece08 написа:
Ааа, Санде, и това ли е истинска история?;)))))
Чудя й се на Маргото как ще живее после с този мъж??!!
Но пък хубаво си го разказал ...
Поздрави!


Ами живее си, всичкки така си живеем.
цитирай
34. анонимен - Живо отстрелване си е такава сит...
09.12.2010 12:48
Живо отстрелване си е такава ситуация! :-)
цитирай
35. sande - Благодаря за посещението
09.12.2010 18:51
анонимен написа:
Живо отстрелване си е такава ситуация! :-)

С най-добри пожелания
цитирай
36. antoan1antoan - Ха ха... Готино!
16.12.2010 19:22
Но има и доста риск в тази ситуация, да не си срещу пистолета...
Разказваш реалистично, всичко се усеща, все едно гледам филм!
цитирай
37. sande - Така е, поете, но ..
16.12.2010 21:20
antoan1antoan написа:
Но има и доста риск в тази ситуация, да не си срещу пистолета...
Разказваш реалистично, всичко се усеща, все едно гледам филм!


;;; ... но да не си срещу пистолета, особено, когато... нема нищо!
цитирай
38. gothic - Санде, затова хич не ща и да знам къде ...
19.12.2010 13:24
Санде, затова хич не ща и да знам къде живее. Вкъщи, в почивните ми дни. Докато някои хора са на работа ;)
цитирай
39. karambol5 - Това напарво ме разби :))))))))...
19.12.2010 13:45
Това напарво ме разби :)))))))))))
Поздравления за невероятния разказ ;)
цитирай
40. sande - Да, така е по-сигурно, защото ...
19.12.2010 18:08
gothic написа:
Санде, затова хич не ща и да знам къде живее. Вкъщи, в почивните ми дни. Докато някои хора са на работа ;)


... никой не знае, кога, къде и защо може да избухне пожар ...
цитирай
41. sande - Благодаря за насърчението ...
19.12.2010 18:11
karambol5 написа:
Това напарво ме разби :)))))))))))
Поздравления за невероятния разказ ;)


Поздрави!
цитирай
42. kalin8 - Привет!
27.09.2013 19:30
Свет- като цвет...Всичко се случва!
Поздравления и от мен, Санде!
Б.
цитирай
43. romanticgirl25 - такива леки....жени не ми допадат
29.10.2013 13:57
иначе разказа е върха!
цитирай
44. sande - Шарен свят, хора всякакви ...
20.10.2014 09:42
kalin8 написа:
Свет- като цвет...Всичко се случва!
Поздравления и от мен, Санде!
Б.



Поздрави, Борисе!
цитирай
45. sande - Ти си романтично момиче и е хубаво, че не харесваш леките!
20.10.2014 09:47
romanticgirl25 написа:
иначе разказа е върха!


***
Тук, според мен, "лекият" е мъжа на Маргото. В интерес на истината.
цитирай
46. vladun - Екшънкомедия! Браво, Санде!
06.06.2018 11:56
Екшънкомедия! Браво, Санде!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: sande
Категория: Изкуство
Прочетен: 2671511
Постинги: 183
Коментари: 5706
Гласове: 11704
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031